× Napisz coś interesującego o sobie. Dlaczego interesujesz się emigracją do Kanady? Jakie tematy i zagadnienia związane z emigracją do Kanady Cię interesują?

Topic-icon Dzień Dobry!

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48312 przez marconi1980

Witam wszystkich serdecznie.
Od zawsze po głowie "chodził" mi plan emigracji do Kanady. Po narodzinach 2 dzieci wpadłem w wir pracy, rutyny, i chwilowo odłożyłem plany a w zasadzie marzenie o emigracji.
Jednak życie płata mnóstwo figli, i po 10 latach pracy w jednej z Państwowych spółek i oddaniu temu odrobiny zdrowia i serca, nowe rządy zadecydowały za mnie że czas abym szukał sobie innej pracy...
To sprawiło, że powróciły moje marzenia o Kanadzie.
Mam 36 lat, żona (prowadzi z sukcesami własną firmie do 15 lat), mamy 2 dzieci (10 i 2 lata).
Moje pytanie, co robić, od czego zacząć aby marzenia przekuć w rzeczywistość? Czy w naszym wieku nie jest zbyt późno?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • pruszynka
  • pruszynka Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forowicz
  • Złoty forowicz
  • a życie toczy się dalej...
Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48313 przez pruszynka

Marconi, wszystko zależy od tego jak bardzo jesteście zdeterminowani na emigrację, jakie koszta jesteście w stanie ponieść - bo one będą, nie tylko materialne. Możliwości jest sporo - na forum chyba każda z opcji została już omówiona - reszty szukaj na rządowych stronach kanadyjskich bądź prowincjonalnych.
Szukając możliwości zwróć uwagę, by starsze dziecko nie miało problemów z dostaniem pozwolenia na naukę.


pl2ca.blogspot.com/ - nasz blog - trochę formalności, turystyki i zwykłego życia rodzinnego w Ontario.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48315 przez Preryjny

@ marconi
1. Znajomosc jezyka?
2. jak szybko jestescie w stanie wyjsc na prosta zawodowa?


Dzisiaj to wczoraj jutro.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48316 przez ptoki

Witam.
I od razu do rzeczy:
Primo: Angielski/francuski? Jesli znasz to szybko rób certyfikat językowy. To jest podstawa i o ile nie wybierzesz drogi przez Work Permit to nic w sumie nie zrobisz jak certyfikatu nie masz.
Secundo: Emigracja do Kanady to z grubsza 2 lata organizowania. Czasem dłużej, rzadko krócej.
Tertio: sporo papierkologii. Jesli masz edukacje uniwersytecką to juz teraz warto zacząć papiery zbierać i sobie dla celów imigracyjnych zewaluować swój tytuł inżyniera/magistra.
Podobnie z praktyka zawodową. Swiadectwa pracy bardzo ważne.
Quarto: Sporo ludzi narzeka na klimat Kanadyjski. Najpierw sie zastanówcie czy wam by pasował.
Quinto: Nie jestes za stary. Co prawda do IEC sie nie kwalifikujesz ale pod inne programy nie jestes za stary. Zazwyczaj będziesz w gronie ludzi którzy albo dostają największą ilośc punktów za wiek albo tylko niewiele mniejszą niż maksymalną.
Bardziej istotne jest że raczej nie skonczysz żadnej szkoły kanadyjskiej aby mieć dodatkowe punkty.

I na koniec:
Dróg na osiedlenie się w kanadzie jest sporo. W sumie są dwa sensowne typy dróg:
IEC/WorkPermit - mozna przyjechać dosyc szybko i mniej formalności jest ale trzeba się nagimnastykować przy organizacji a dopiero potem (po roku/dwu latach pobytu) aplikowac o Permanent Residenta.
ExpressEntry/Nominacja prowincjonalna+ExpressEntry - Więcej załatwiania ale od razu dostaje się Permanent Residenta. Ale trwa to długo.

To tak w skrócie. Pozerkaj na wątki na forum, sporo ci sie wyjasni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48324 przez ceglan

ptoki napisał:

Jesli masz edukacje uniwersytecką to juz teraz warto zacząć papiery zbierać i sobie dla celów imigracyjnych zewaluować swój tytuł inżyniera/magistra.
Podobnie z praktyka zawodową. Swiadectwa pracy bardzo ważne.

No to ja pozwolę się wtrącić bo właśnie "przeglądając forum" dowiedziałem się że:
1. Tłumaczenie dyplomów w Polsce nie ma sensu, bo i tak honorują tylko te tłumaczenia z Kanady.
2. Na świadectwa pracy/referencje z Polski nikt nie patrzy. Liczy się tylko Kanada.

To jak w końcu jest? :huh:


Mona Lisa need a Visa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48326 przez Lyda

ceglan napisał:

ptoki napisał:
Jesli masz edukacje uniwersytecką to juz teraz warto zacząć papiery zbierać i sobie dla celów imigracyjnych zewaluować swój tytuł inżyniera/magistra.
Podobnie z praktyka zawodową. Swiadectwa pracy bardzo ważne.

No to ja pozwolę się wtrącić bo właśnie "przeglądając forum" dowiedziałem się że:
1. Tłumaczenie dyplomów w Polsce nie ma sensu, bo i tak honorują tylko te tłumaczenia z Kanady.
2. Na świadectwa pracy/referencje z Polski nikt nie patrzy. Liczy się tylko Kanada.

To jak w końcu jest? :huh:
Ja tlumaczylem do iec np akt malzenstwa czy certyfikat z policji I ibylo ok wiec to chyba zalezy co I w jakim celu sie tlumaczy.
co do referencji zwlaszcza jak nie masz jeszcze zadnej pracy w Kanadzie lepiej miec jakies z Polski niz zadne ,tak na moja logike. Ja tam nawet do IEC sobie swiadectwo zawodowe przetlumaczylem,akt malzenstwa akt urodzenia dzieci itp.. kto to wie a rusz widelec sie gdzies przyda. Wychodze z zalozenia ze lepiuej dac w pl te pare stowek I w razie W miec niz potem na hura szukac tlumacza w kanadzie jak sie okaze ze potrzebne

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48327 przez sakura

@Ceglan & Lyda
Panowie Wy jestescie na etapie IEC, szukanie pracy, ew PNP a ptoki juz krok dalej przy EE :-) i warto ogarnac temat bo jezeli uda sie Wam zdobyc PNP jako skilled worker to EE jest najszybsza droga do rezydenta


Plany są po to żeby je zmieniać.. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48328 przez Preryjny

ceglan napisał:

ptoki napisał:
Jesli masz edukacje uniwersytecką to juz teraz warto zacząć papiery zbierać i sobie dla celów imigracyjnych zewaluować swój tytuł inżyniera/magistra.
Podobnie z praktyka zawodową. Swiadectwa pracy bardzo ważne.

No to ja pozwolę się wtrącić bo właśnie "przeglądając forum" dowiedziałem się że:
1. Tłumaczenie dyplomów w Polsce nie ma sensu, bo i tak honorują tylko te tłumaczenia z Kanady.
2. Na świadectwa pracy/referencje z Polski nikt nie patrzy. Liczy się tylko Kanada.

To jak w końcu jest? :huh:

1. Zalezy co mozesz i/lub co chcesz z dyplomem uczynic.
2. W przypadku zawodow nieregulowanych mozesz od jutra isc do pracy w swoim zawodzie o ile to co potrafisz i czym jako osoba ludzka o sobie stanowisz zaprezentujesz i potwierdzisz, Potwierdzenie czesto wiaze sie z referencjami. Duze firmy dzwonia nawet do twoich kolegow w Polsce stwierdzic czy nie byles dla nich problemem.

@ptoki
Ja rozumiem , ze Grecy, Wlosi, Hiszpanie moga narzekac na pogode w Kanadzie, a mimo to znajduja inne pozytywne aspekty. Irlandczycy, Niemcy, Portugalczycy wybieraja miejsca w Kanadzie pod bardzo roznym katem i z bardzo roznej perspektywy. Tylko taka nasz polska nacja panicznie boi sie byc zadowolona, a wszystko musi byc piekne, wielkie i koniecznie z gornej polki , nawet jezeli nas na to nie stac.


Dzisiaj to wczoraj jutro.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu - 1 rok 8 miesiąc temu #48330 przez ptoki

@ceglan.
Ja do WES wysylalem polskie tłumaczenia dyplomu i karty przebiegu studiów (za moich czasów nie bylo suplementów) i bylo ok. Nikt nie narzekal.

Oczywiście może być tak że w Kanadzie ktos nie uzna polskiego tłumaczenia. Ale raczej jak się załatwia temat zdalnie to raczej tak sie nie powinno stać.
Jak juz jesteś na miejscu i ktos krzywo patrzy na tłumaczenie zza wody to trzeba sie przejść i przetłumaczyć w kanadzie. I tyle.

Co do świadectw i dyplomów to jest jak pisze Preryjny. Przy zatrudnieniu w zawodzie nieregulowanym możesz mieć dowolny papier i tylko od Twojego przyszlego szefa zalezy czy go wogole bedzie oglądać i czy dla niego to coś warte.
Sporo ludzi nie ma papierów a zwykle portfolio fotek ze swoimi pracami i to czasem wystarcza.
Natomiast dla niektórych organizacji czy urzedów dokumenty muszą byc zrobione dokładnie wg. wymagań i wtedy zazwyczaj nie daje sie tematu obejść.

@ preryjny.
Mi tam pogoda nie straszna. Ale widze ile ludzie na ten temat piszą.
I dlatego to poruszylem. Mi tam ani deszczowa irlandzka czy holenderska wietrzna czy deszczowa pogoda nie przeszkadzała.
Kanadyjska mi sie nawet podoba bo dawno nie mialem uczciwego sniegu pod nogami i mrozu na nosie :)
Za to cenie sobie słońce a tego w winnipegu było sporo podczas naszej wizyty.
Ale widze że sporo ludzi rozważa rózne mozliwości i wiem że mogą potem byc rozczarowani tym co zastaną jesli nie będzie tej świadomości jaka ta pogoda na miejscu jest. Lepiej aby nie tracili swojego i innych czasu na cos co potem im sie podobac nie będzie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 8 miesiąc temu #48335 przez Preryjny

@ptoki

Takie moje ogolne refleksje, a przy okazji: poprzednie dwa tygodnie byly ciplejsze w Winnipeg niz w Toronto. Wczoraj 35.2 C.


Dzisiaj to wczoraj jutro.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  
Czas generowania strony: 0.463 s.

Zaloguj or Załóż konto