× Tutaj możesz dyskutować o życiu w Manitobie. Wszystkie wątki bezpośrednio związane z Manitobą.

Topic-icon Studia IT czy IEC?

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28118 przez okapi

Witam!

Studiuję informatykę w Warszawie. Mam 20 lat, jestem na 2gim roku, więc zostało mi jeszcze 1.5 roku do ukończenia studiów (3.5 - inżynierskie).
Planuję emigrację do Kanady, nie tyle za chlebem, a za czymś innym, czego nie można opisać słowami. :P
Przeszukując już internet wyszło mi że najłatwiej jest wyemigrować do Manitoby.
Niestety prawo imigracyjne dość często się zmienia, najczęściej na ‘niekorzyść’ potencjalnego imigranta.
I teraz moje pytanie brzmi - jak to ‘ugryźć'?
Takie opcje biorę pod uwagę:
- Przerwać studia, aplikować teraz na IEC, a po roku już z PR kontynuować już naukę na Kanadyjskiej uczelni (pewnie na University of Manitoba) oczywiście Computer Science. ;)
- Skończyć studia w Polsce, i wtedy aplikować na IEC + wyprowadzić się do Manitoby (lub innej prowincji).

I bardzo mnie ciekawi jeszcze czy są tutaj na forum inni informatycy, którzy by mogli wypowiedzieć się na temat rynku informatycznego w Manitobie? Nie sądzę, żeby dużo ofert pracy, bo to jednak nie jest Dolina Krzemowa, aczkolwiek czy jest jakaś szansa na znalezienie pracy w ‘zawodzie' (nawet podczas IEC)?

Angielski mam już dość wysoki (zdany TOEFL).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28120 przez shermi

sam sobie odpowiedz co jest najlepsze dla ciebie,na czym ci najbardziej zależy. Na twoje pytanie odpowiem swoją historią emigracji, to jest, ggy miałem 21 lat wyjechałem do Anglii i uważam to za bardzo dobrą decyzje z perspektywy czasu, obecnie mam 30 lat. Nie będzie ci łatwo jak chcesz z PL do CA od razu lecieć, ale ja na twoim miejscu bym próbował. Moja rada, odkładaj kase, bo na początku są duże wydatki ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28121 przez Adam M.

Zeby zostac na stale po IEC to trzeba miec b.dobry zawod (dla Manitoby ) z duza praktyka, co raczej nie zadziala w twoim przypadku.Zeby w ogole zostac to trzeba znalezc pracosawce ktory zalatwi dla ciebie LMO, w trakcie ktorego bedziesz mogl zalatwia np nominacje prowinjonalna zeby w koncu dostac PR. To wszystko nie jest latwe ani nie trwa rok, tylko troche dluzej.
Zeby studiowac na moejscu informatyke to musisz posiadac niezle zasoby finansowe, albo swietna prace, z ktorej mozesz jednoczesnie oplacac studia ( kilka do kilkunastu tys rocznie )
+ utrzymac sie ( kilka tys m-cznie ). Dlatego jesli nie masz bogatej rodziny, ktora wylozy te pieniadze to nie sadze zebys mogl tu studiowac zaraz po przyjezdzie.
Moze wiec lepiej skonczyc studia w Polsce ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28122 przez okapi

Adam, akurat wyjazd do Kanady przez Manitobę jest chyba aktualnie najłatwiejszą drogą jaka może być - musisz przepracować 6 miesięcy w Manitobie jako Full Time, i wtedy możesz otrzymać nominację. Może to być byle jaka praca, nawet w McDonald'sie (akurat takiej roboty, to ja nie szukam :P).

Poczytaj sobie inne tematy w tym podforum.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28123 przez neti

Ja jestem z IT, obecnie na IEC w Manitobie, pracę znalazłem w zawodzie ...czyli da się :-).
Chłopaki dobrze radzą, skończ te studia w Polsce najpierw. Akurat w tym zawodzie "jakby mniej" patrzą na kanadyjskie doświadczenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • ula i marcin
  • ula i marcin Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forowicz
  • Platynowy forowicz
  • .Naród ma pracować, a nie leżeć na piasku.....
Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28124 przez ula i marcin

i super , nie zapomnij referencji wziąść od pracodawcy to ci potem pomoże


SMOKE AND STRONG WHISKEY

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28145 przez Endui

Adam M. napisał:

Zeby zostac na stale po IEC to trzeba miec b.dobry zawod (dla Manitoby ) z duza praktyka, co raczej nie zadziala w twoim przypadku.Zeby w ogole zostac to trzeba znalezc pracosawce ktory zalatwi dla ciebie LMO, w trakcie ktorego bedziesz mogl zalatwia np nominacje prowinjonalna zeby w koncu dostac PR. To wszystko nie jest latwe ani nie trwa rok, tylko troche dluzej.
Zeby studiowac na moejscu informatyke to musisz posiadac niezle zasoby finansowe, albo swietna prace, z ktorej mozesz jednoczesnie oplacac studia ( kilka do kilkunastu tys rocznie )
+ utrzymac sie ( kilka tys m-cznie ). Dlatego jesli nie masz bogatej rodziny, ktora wylozy te pieniadze to nie sadze zebys mogl tu studiowac zaraz po przyjezdzie.
Moze wiec lepiej skonczyc studia w Polsce ?

Nie wiem skąd masz te informacje...
1. Przyjeżdżając do Manitoby nie trzeba być super wykształconym w zawodzie ani mieć nie wiadomo jakiej praktyki. Inaczej by tu nikt nie przyjeżdżał. Manitoba oferuje możliwość składania aplikacji po 6 mcy pracy na full time i posiadania umowy na long term i do tego nie wymaga do tego jakiś "bardzo dobrych" zawodów czy innych rzeczy.
2. Załatwienie Nominacji, zajmuje od 104 do ok. 190 (informacja ze MPNP ze składanych w 2013).
3. PR to inna sprawa.
4. Kilka tyś miesięcznie dla jednej osoby na utrzymanie ?! Proszę Cie o info skąd masz te dane, bo jeśli tak się tylko "domyślasz" to znaczy że nigdy tu nie byłeś.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28148 przez Adam M.

Mieszkanie wyzywienie i samochod to wiecej niz tysiac nawet dla jednej osoby.
Ile studia kosztuja nawet dla tuziemcow wiem bo mam dwojke dzieci na studiach. Jak nie masz PR to placisz za studia jak student miedzynarodowy czyli 3x wiecej.
O to mi glownie chodzilo, ze studiowanie tutaj to nie jest latwa sprawa bez b.dobrej pracy, czy kapitalu. Co do nominacji to nie wiedzialem rzeczywiscie ze trwa tak krotko, mea culpa.
No tylko ze musisz miec w ciagu tych 6 mcy zalatwione LMO, nieprawda ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28161 przez Preryjny

Nominowani prowincjonalnie to jedna z tych kategorii, ktore sa wylaczone z wymogu LMO.


Dzisiaj to wczoraj jutro.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
5 lata 6 miesiąc temu #28163 przez neti

Masz jeszcze jedna mozliwosc: Otoz mozesz wziasc dziekanke na rok. W tym czasie przyjechac do Manitoby, znalezc prace przepracowac te 6 miesiecy i starac sie o nominacje. Jak juz dostaniesz mominacje to skladasz do Warszawy papiery o PR. Przyznanie PR moze potrwac kilka dobych miesiecy, W Twoim przypadku moglbys wrocic do Polski i czekajac na PR dokonczyc studia w Polsce :). I po skonczeniu studiow i majac PR przylatujesz do Ca .

Co do rynku pracy dla IT specialist to nie jest zle. Jest sporo ogloszen. Tylko proces rekrutacyjny trwa nieco dluzej niz dla innych zawodow. Srednio trzeba liczyc ok. 3 miesiecy, wiec albo musisz miec spore oszczednosci, zeby sie przez ten czas utrzymac, albo podjac jakakolwiek prace i szukac tej wymarzonej w IT :)
Nie wiem jaka masz spejalizacje, ale w Winnipeg firmy bazuja glownie na Windowsach. Poza tym bardzo duza wage przykladaja do wyksztalcenia.
Jezeli chodzi o referencje to nie musi byc to wcale list referencyjny od pracodawcy. Tutaj referencje wygladaja tak, ze podajesz naimary na Twoich poprzednich szefow (lub nawet nauczycieli czy profesorow). Oczywiscie musza znac angielski zeby sie dogadac i opowiedziec o Tobie. I to nie jest prawda, ze nie dzwonia z Kanady. Owszem dzwonia i pytaja o dosyc szczegolowe dane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  
Czas generowania strony: 0.260 s.