× Tutaj możesz wziąć udział w dyskusji na temat szukania pracy w Kanadzie. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta użytkownika - załóż je, odpowiadaj i zadawaj pytania!

Topic-icon Szukanie swojego miejsca na rynku pracy w Kanadzie

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu - 1 rok 6 miesiąc temu #48404 przez ceglan

Tak jak napisał kiedyś @preryjny "duza czesc rodakow przyjezdza slabo przygotowana - majac mgliste pojecie o systemie imigracyjnym, bez sprawdzenia perspektyw zawodowych, bez zapoznania sie z roznicami miedzy ich swiatem wyobrazni, a kanadyjska rzeczywistoscia, na zasadzie "uda sie", czesto $ zaslania jakikolwiek dlugoterminowy plan."

Do tej pory planowałem wylot w okresie wakacyjnym do Winnipeg na zasadzie mniej więcej "uda się". Po dłuższym namyśle mam spore obawy, z uwagi na to że specjalizacja w której czuję się najlepiej - handlowiec/przedstawiciel handlowy/doradca klienta - jest zdobyte przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Także chcąc potwierdzić swoje doświadczenie bazując na pracy u "kogoś" wychodzi na to że moja specjalizacja to magazynier/kierowca.

Moje dotychczasowe doświadczenie zawodowe wygląda następująco (od najnowszego):
1. Doradca klienta/sprzedawca - firma która zajmuje się pozycjonowaniem stron w internecie (branża SEO/SEM) - pracuje tem od 2 miesięcy
2.Przedstawiciel handlowy (własna firma) - 2 lata - będzie ciężko potwierdzić swoje kwalifikacje z uwagi na własną działalność
3. Obsługa sklepu internetowego - dodawałem nowe produkty na sklep + akcje marketingowe, ale na umowie widnieje "magazynier" - 2 lata
4. Magazynier/kierowca - łącznie ponad 1 rok doświadczenia, w 2 firmach.

Jeśli chodzi o wykształcenie to mam magistra z kierunku "Finanse i Rachunkowość" specjalizacja "Inwestycje i rynki nieruchomości".

Patrząc na wszystkie powyższe fakty jestem trochę zdezorientowany, i nie wiem czy powinienem swoją 'karierę' zawodową pod kątem Settlement Plan układać pod:

1. Handlowca/doradce klienta/przedstawiciela handlowego. Zwał jak zwał, B2B & B2C.
2. Magazyniera/kierowcę
3. Praca w branży finansowej (związana z wykształceniem)

Z moim angielskim na poziomie B1 zapewne na początku będą to najprostsze i najcięższe prace, ale moja drogę muszę zaplanować na +/- 7 lat do przodu (2 lata na zdobycie PR prze MPNP, a później 5 lat w Manitobie "odsiedzieć" aby móc przenieść się gdzieś w cieplejsze miejsce).

Jak myślicie?


Mona Lisa need a Visa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48405 przez miras

Pierwsza kwestia którą zauważyłem w twoim mini "resume" dotyczy twego wykształcenia które przerasta twoje doświadczenie zawodowe. Fajnie jak byś znalzał pracę w branzy finansowej, jak czujesz się dobry własnie w tej branży. Ale tu musisz sam ocenic swoje mozliwosci.
Zauwazyłem przynajmniej w swoim rejonie GTA, ze rozbiezność w zarobkach w tym samym zawodzie może być spora, jak i kwalifikacje ludzi pracujących w tych samych firmach przynajmniej w teorii na takich samych stanowiskach.
Jeden znajomy z wykształcenia informatyk z polski szuka pracy jak określa w swoim zawodzie od prawie roku, był nawet na 3-miesięcznych praktykach w Toshiba, ale go nie chcieli zatrudnic, owszem był na kilku interview które z lekka ujmując oblał.
Inny znajomy również z wykształecenia informatyk z pl, to zupełnie inna bajka. Poszedł na pierwsze interview, został wybrany przez firmę z posród kilkunastu kandydatów i pracuję jako software engineer za 40$ na godzinę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu - 1 rok 6 miesiąc temu #48406 przez ceglan

miras napisał:

Fajnie jak byś znalzał pracę w branzy finansowej, jak czujesz się dobry własnie w tej branży. Ale tu musisz sam ocenic swoje mozliwosci.

Doświadczenia w finansach nie mam żadnych, więc ciężko ocenić czy czuję się w tym dobry. Na pewno j. angielski na ten moment jest przeszkodą która uniemożliwia mi znalezienie pracy w tej branży (i w każdej innej gdzie do obsługi klienta potrzebny jest fluent english + specjalistyczna terminologia).

Tak więc myślę żeby zacząć od bardziej przyziemnych prac, i zastanawiam się czy w Winnipeg znajdę coś jako magazynier/kierowca. Polskie prawo jazdy mam od 10 lat więc pierwsze co zrobię po przyjedzie to zdanie tamtejszego "prawka". Wiem że dobrze zarabiają truckerzy, ale dla mnie to za duże dystanse i gabaryty.

Planuję popracować 1-2 lata w prostszych pracach żeby podszkolić angielski, a później móc aplikować w finansach (wykształcenie) lub sprzedaży (doświadczenie). Niestety rzeczywistość może być inna, i po 6 dniach pracy pracy po 10-12 godzin dziennie na construction mogę nie mieć siły ani czasu żeby szkolić angielski. Po 2 latach "zajeżdżania się" w ten sposób stwierdzę że kanada to tylko ciężka praca + okropne zimy...
Później jedyne co będę mógł zrobić to wylewanie swojego żalu na forum -> patrz przykład salvadar1


Mona Lisa need a Visa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48407 przez Endui

Nominacje napisz najlepiej na prace, ktora bedziesz wykonywac (nie ma to wielkiego znaczenia).
W sumie jak masz 6 mcy przepracowane i oferte pracy na stale i pracodawca bedzie chcial "isc" w twoj proces nominacyjny to masz 99% ze dostaniesz nominacje.
W nisko platnych pracach czasem bedziesz mogl miec ciezko aby podszkolic angielski bo pracuje tam wielu imigrantow ktorzy maja niski poziom jezyka i mozesz sie nawet cofac ze swoimi umiejentosciami.

U mnie tez bylo tak ze wysztalcene mialem inne, doswiadczenie z pl mialem inne i pracowalem w CA jeszcze w innym rodzaju pracy i dostalem nominacje bez problemu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48408 przez CAMILO8705

Endui napisał:


W nisko platnych pracach czasem bedziesz mogl miec ciezko aby podszkolic angielski bo pracuje tam wielu imigrantow ktorzy maja niski poziom jezyka i mozesz sie nawet cofac ze swoimi umiejentosciami.
.
no teraz to juz cie ponioslo :) hehe

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48409 przez ceglan

"Z kim przystajesz takim sie stajesz" jeśli będą źle gramatycznie mówić to po czasie można wbić sobie w głowę pare złych nawyków...


Mona Lisa need a Visa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48412 przez sakura

W sektorze finansowym bedzie Ci ciezko znalezc prace, ktora da Ci PNP. Duze instytucje finansowe maja problem jak nie masz kanadyjskiego doswiadczenia/wyksztalecenia a poza tym nie bawia sie we wspieranie procesow PNP. Z wczesniejszym doswiadczeniem/znajomosciami masz szanse na stanowisko teller w banku, bez nawet na to nie bardzo. Nie baw sie w zadnych doradow finansowych dla malo rozpoznawalnych firm bo to sa prace na prowizji, czesto na samozatrudnieniu, biznes jest relacyjny wiec ani do PNP sie nie nadaje ani za duzo na tym na poczatku nie zarobisz. Jezeli chodzi bardziej o rachunkowosc to moze jest szansa na prace administrative assistant/ office administrator jak bedziesz mial szczescie. Na takich stanowiskach w malych firmach kelpie sie faktury, nic szczegolnie skomplikowanego. W nieruchomosci na IEC sie nie pchaj.


Plany są po to żeby je zmieniać.. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48416 przez miras

ceglan napisał:

"Z kim przystajesz takim sie stajesz" jeśli będą źle gramatycznie mówić to po czasie można wbić sobie w głowę pare złych nawyków...
Człowiek jest istotą społeczną i dostosowuję sie do otoczenia w którym się znalazł. Jeżeli mu otoczenie zdecydowanie nie odpowiada(dom, praca) wycofuję sie i szuka innego lepszego miejsca, w pojedynkę nie będzie w stanie narzucić swojego life style.
Nie jeden już odpowiedział na pytanie gdzie mieszakać. Mieszkaj z bogatymi!!! to sam bedziesz bogaty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48417 przez ptoki

Ja wrzucę swoje 3 grosze.
@ceglan. Podumaj nad tym jak chcesz swoje życie ułożyć w Kanadzie.
Jak widzisz w swoim wyuczonym zawodzie trudno ci będzie zacząć od razu. Zawód wykonywany jest taki sobie pod względem znalezienia pracy.
Ale IMHO jako pracownik cos sobie znajdziesz bo brzmisz konkretnie. Plan masz dobry aby popracować w czymś innym a potem ewentualnie celować w to co masz wyuczone albo to co robiłeś.

Ważne jest abyś widział cel i się ku niemu przemieszczał.
Jesli masz świadomość że początki będą trudne to bardzo dobrze bo się nie rozczarujesz tak jak to się dzieje z ludźmi którzy w Polsce jakiś tam status mieli a emigrując do kanady muszą zaczynac od zera i to w wielu aspektach.

Ucz się języka i to IMHO powinien być priorytet. Jesli znajdziesz pracę gdzie język będzie ci się "sam" poprawiał to w nią celuj. Jest takie fajne wyrażenie: W moim języku jestem duzo mądrzejszym człowiekiem.
To znaczy mniej więcej tyle że mądrość mozna okazać albo czynem albo mową, przy czym do czynu nie zawsze cie dopuszczą zanim nie powiesz czegoś mądrego.

Jesli tylko możesz to szukaj kompetentnych prac w których trzeba mówić/pisać czytać ale gdzie ktoś może cie poprawiać albo możesz podglądać jak inni się wyrażają. Prace biurowe do takich należą. Podobnie obsługa klienta. W najgorszym wypadku praca u anglosasów bez styku z ludźmi ze słabym językiem. Możesz spróbować jako dealer samochodów. Może sie uda :)

Powodzenia w szukaniu :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 6 miesiąc temu #48419 przez ceglan

sakura napisał:

W sektorze finansowym bedzie Ci ciezko znalezc prace, ktora da Ci PNP. Duze instytucje finansowe maja problem jak nie masz kanadyjskiego doswiadczenia/wyksztalecenia a poza tym nie bawia sie we wspieranie procesow PNP. Z wczesniejszym doswiadczeniem/znajomosciami masz szanse na stanowisko teller w banku, bez nawet na to nie bardzo. Nie baw sie w zadnych doradow finansowych dla malo rozpoznawalnych firm bo to sa prace na prowizji, czesto na samozatrudnieniu, biznes jest relacyjny wiec ani do PNP sie nie nadaje ani za duzo na tym na poczatku nie zarobisz. Jezeli chodzi bardziej o rachunkowosc to moze jest szansa na prace administrative assistant/ office administrator jak bedziesz mial szczescie. Na takich stanowiskach w malych firmach kelpie sie faktury, nic szczegolnie skomplikowanego. W nieruchomosci na IEC sie nie pchaj.

Szczerze mówiąc najmocniej czuje się w pracach powiązanych z moim dotychczasowym doświadczeniem, a nie ze studiami. Także prędzej stanowisko jako "salesman" w sklepie/firmie usługowej, niż księgowy/bankowiec/pośrednik nieruchomości.


ptoki napisał:
Ja wrzucę swoje 3 grosze.
@ceglan. Podumaj nad tym jak chcesz swoje życie ułożyć w Kanadzie.

Póki co wydumałem taki plan:
1. Zdobycie MPNP z jakąkolwiek pracą (możliwie najmniej niszczącą zdrowie).
2. Po zdobyciu PR założenie swojej firmy - mam kilka pomysłów (oby było prościej z prowadzeniem biznesu niż w PL)
3. Po przeczekaniu okresu karencji - migracja do Ontario


ptoki napisał:
Jak widzisz w swoim wyuczonym zawodzie trudno ci będzie zacząć od razu. Zawód wykonywany jest taki sobie pod względem znalezienia pracy.

Mocniej czuję się w wykonywanym - sprzedawca. Wyuczony mam tylko "na papierze". Ciężko ze sprzedawcą z uwagi na język?


ptoki napisał:
Jesli masz świadomość że początki będą trudne to bardzo dobrze bo się nie rozczarujesz tak jak to się dzieje z ludźmi którzy w Polsce jakiś tam status mieli a emigrując do kanady muszą zaczynac od zera i to w wielu aspektach.

Czasem jestem rozczarowany już w PL siedząć i czytając forum :P


ptoki napisał:
Jest takie fajne wyrażenie: W moim języku jestem duzo mądrzejszym człowiekiem.
To znaczy mniej więcej tyle że mądrość mozna okazać albo czynem albo mową, przy czym do czynu nie zawsze cie dopuszczą zanim nie powiesz czegoś mądrego.

Wiele razy czułem się "głupi" w sytuacji gdy zabrakło słów aby przekazać to co chcę...


ptoki napisał:
Jesli tylko możesz to szukaj kompetentnych prac w których trzeba mówić/pisać czytać ale gdzie ktoś może cie poprawiać albo możesz podglądać jak inni się wyrażają. Prace biurowe do takich należą. Podobnie obsługa klienta. W najgorszym wypadku praca u anglosasów bez styku z ludźmi ze słabym językiem. Możesz spróbować jako dealer samochodów. Może sie uda :)

Diler brzmi zachęcająco ;)


Mona Lisa need a Visa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  
Czas generowania strony: 0.220 s.

Zaloguj or Załóż konto